Beschikbare nieuwsberichten: 16

10 september 2021

President van Suriname bezoekt Amsterdam UMC

Samenvatting
De Surinaamse President Chan Santokhi en de Surinaamse minister van Gezondheidszorg Amar Ramadhin hebben vrijdag een bezoek gebracht aan Amsterdam UMC, locatie AMC. Het bezoek is onderdeel van een groot werkbezoek aan Nederland. Het bezoek vond plaats als oriëntatie op een samenwerking op het gebied van niertransplantatie en de ondersteuning door een dialyseprogramma waarin Dianet haar expertise kan delen. Dianet wil ondersteunen door samenwerking, delen van expertise en het bieden van scholing.
Sigrid Baas
05 augustus 2021

Sigrid Baas nieuwe bestuurder a.i.

Samenvatting
Per 1 september 2021 is Sigrid Baas benoemd als bestuurder a.i. van Dianet.
08 juli 2021

Dialysepatiënt MMC kan voortaan dichtbij huis dialyseren

24 maart 2021

Dialysepatiënten Dianet krijgen coronavaccinatie

Samenvatting
Op 24 en 25 maart hebben Emile Affolter, Elly Kolk en Coen Mensing, patiënten van het dialysecentrum van Dianet in het Amsterdam UMC, hun eerste coronavaccinatie gekregen. Net als Emile, Elly en Coen krijgen alle patiënten met ernstig nierfalen onder de 75 rond deze tijd een oproep van hun dialysecentrum. De Gezondheidsraad heeft patiënten met ernstig nierfalen namelijk aangewezen als hoog-risicopatiënten. Zij ontvangen hun vaccinatie via het centrum of ziekenhuis waar zij behandeld worden. Dianet is blij dat haar patiënten meer perspectief krijgen door het vervroegd vaccineren.
04 maart 2021

Nieuwe dialysehub in Ruurlo

Samenvatting
In het centrum van Ruurlo is sinds 4 januari 2021 een dialysehub in gebruik.